torsdag 3 juni 2010

Nu har jag satt min sista potatis!

Det har tagit tid, och jag började lite i fel ände och satte den sena sorten först av potatisen. Det kom liksom ett tarmvred emellan för två veckor sen med akut  operation som följd. Konstigt, ena sekunden är man fullt aktiv och var över till Stockholm med båten för att hämta en keramikugn för att två timmar senare efter man kommit hem ligga dubbelvikt på toa och kräkas. In till akuten med obeskrivliga magsmärtor. Ja, är det nån tjej som säger till mig att, -Du har inte fött barn du, då kan jag nog kontra med mitt tarmvred när man bokstavligen klättrade på väggarna trots full dos med morfin. Nåja, blindtarmen åkte på samma gång så nästa gång är det ju inte den iaf. Får dock inte lyfta nåt tungt närmaste månaden.
Den tidiga potatisen kom i jorden ikväll till slut men några potatisar till midsommar ur det landet lär det nog inte bli.
Satte turligt nog potatis för en månad sedan i en stor förbrukad trälåda som det varit raketer i och haft i växthuset och där är stakarna redan 40cm höga, så där finns det nog potatis snart.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar